Home
Forum ijzerwarenwinkel
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Hoe converteer ik Watt naar Candela? (1 bezoeker) (1) Gasten
Algemene zaken over LEDw@re
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: Hoe converteer ik Watt naar Candela?
dijk5253 (Admin)
Administrator
graph
Gebruiker offline
Hoe converteer ik Watt naar Candela? 2 Jaars ago Karma: 0  
De techniek tussen gloeilampen en LED verlichting zijn aardig verschillend. Gloeilampen geven rondom licht in een breed
spectrum, terwijl LEDs een hoek hebben en monochroom zijn. Het stralend vermogen van een gloeilamp wordt gemeten in
Lumen en niet in Watt. Watt heeft eigenlijk meer te maken met de hoeveelheid vermogen die een lamp per uur verbruikt en
niet met de lichtsterkte. Het stralend vermogen van LED wordt gemeten in Candela. Een ongeveer vergelijking tussen beide
kan worden gemaakt, echter dient u wel rekening te houden met het filter effect van een lens (Een gekleurd filter verminderd
de lichtopbrengst als breed spectrum licht er doorheen gaat) als met de verspreidingshoek (rondom tegenover een hoek). Het
vervangen van normale verlichting door LEDs is applicatie afhankelijk. In andere woorden, één gloeilamp kan verschillende
LED vervangers hebben. Geheel afhankelijk van de toepassing. Bijvoorbeeld: Een rode lens dient vervangen te worden door
een rood LED cluster, een groene lens dient vervangen te worden door een groen LED cluster etc. etc.
Vul de code hier in   
Let op, hoewel geen forumcode en smiley knoppen worden weergegeven, kunnen ze nogwel gebruikt worden

Reply Quote
Ga naar bovenkant Reageer